Telefon 24h

506-367-504, 533-809-637
533-774-876, 732-792-022

Godziny pracy

PN - PT 08:00 - 22:00

E-mail

biuro@dpr.info.pl

Ile kosztuje wynajem kontenera na gruz i inne odpady?

Damian Baś
Ile kosztuje wynajem kontenera na gruz i odpady budowlane? Poradnik

Wraz z nadejściem wiosny rozpoczyna się intensywny sezon prac budowlanych, w czasie których wytwarzane są tony odpadów. Z problemem ich gromadzenia oraz wywiezienia do właściwego miejsca utylizacji borykają się nie tylko duże spółki budowlane, ale i zwykli obywatele, wykonujący mniejsze prace remontowe w domach i mieszkaniach. Z uwagi na ograniczony budżet, szczególnie ci ostatni często zastanawiają się, ile kosztuje wynajem kontenera na gruz. Odpowiadamy w najnowszym wpisie blogowym.

Wynajem kontenera – jak kształtują się ceny w naszej ofercie?

Na to, ile kosztuje wynajem kontenera, wpływa kilka czynników, przede wszystkim jego pojemność, określająca kubaturę odpadów, które można w nim zgromadzić i bezpiecznie przewozić. W przypadku wywozu z miejsca prac czystego gruzu, koszt wynajmu w firmie DPR kontenera o pojemności 6 m3 lub 7 m3 wynosi aktualnie 1599 zł netto. Podobna cena za kontener tej pojemności dotyczy wywozu zmieszanych śmieci pobudowlanych, jednak tutaj nasza firma oferuje także możliwość wynajmu za kwotę 2250 zł netto większego pojemnika, w którym można zgromadzić odpady o łącznej kubaturze do 10 m3. Podany koszt wynajmu to cena netto, do której należy doliczyć 8% podatku VAT.

Jeśli wywóz gruzu i śmieci połączony jest z usługą sprzątania i opróżniania pomieszczeń, to koszt wynajmu kontenera ustalany jest za każdym razem indywidualnie. W takich przypadkach pod uwagę brany jest nie tylko zakres prac i ilość odpadów, ale także ich typ oraz miejsce wykonywania zlecenia. Klienci zainteresowani taką kompleksową usługą, szczególnie tych, którzy zamieszkują miejscowości w odległości do 30 km od Krakowa, mogą skontaktować się z nami telefonicznie, aby wstępnie oszacować koszt usługi.

Wynajem kontenera na odpady to nie jedyny wydatek

Obliczając koszt, jaki przyjdzie ponieść w związku z wynajmem kontenera na odpady, inwestorzy często zapominają o konieczności wniesienia opłaty za zajęcie pasa drogowego lub dzierżawy terenu od jego administratora. Jest to jednak niezbędne w przypadku, gdy planowane jest umieszczenie pojemnika na terenie, który nie jest własnością inwestora. Mieszkańcy kamienic z wewnętrznym podwórkiem, powinni zgłosić się do administratora posesji o zgodę na ustawienie na nim kontenera. Najczęściej bywa ona udzielona bezpłatnie, ale zdarza się, że administrator naliczy stosowną opłatę.

W przypadku nieodzowności zajęcia pod kontener terenów należących do gminy lub będących częścią dróg publicznych, wymagana jest zgoda ustawowego zarządcy terenu, co zawsze wiąże się z opłatą. Koszt łatwo obliczyć, gdyż jest to iloczyn zajętej przez kontener powierzchni, ilości dni zajęcia terenu oraz stawki za każdy wyłączony z użytku m2. Stawkę ustalają władze lokalne w stosownych uchwałach, które można znaleźć na stronach urzędów. Zgodę od zarządcy terenu, będącego podmiotem publicznym, uzyskuje się w formie umowy dzierżawy (zajęcie terenu gminy lub drogi wewnętrznej) bądź decyzji administracyjnej (zajęcie dróg publicznych, wojewódzkich oraz krajowych). Ubiegając się o takie zezwolenie inwestorzy, także ci prywatni, są zobowiązani do złożenia wniosku wraz z informacją, gdzie i jak długo będzie ustawiony kontener. Kraków, z uwagi na dość gęstą zabudowę oraz wąskie chodniki, jest miastem, w którym ustawienie pojemnika na gruz może powodować utrudnienia w ruchu drogowym. W takich przypadkach dokumenty składane do ZIKiT należy uzupełnić o tzw. projekt organizacji ruchu, za który, jeśli nie jesteśmy w stanie przygotować go sami, również będziemy musieli zapłacić inżynierowi-specjaliście.