Blog

koszt wywozu gruzu

Powstały w wyniku prac budowlanych i remontowych gruz nie może być traktowany jak zwykły odpad komunalny, nawet jeśli jego ilość jest niewielka. Zamiast więc eksperymentować i na własną rękę go usuwać, warto od razu zdecydować się na profesjonalny wywóz gruzu. Od czego uzależniony jest koszt usługi?

Co wchodzi w zakres usług wywozu gruzu?

Gruz to odpad budowlany, który może być niebezpieczny dla otoczenia. Jest ciężki, ma duże gabaryty i ostre krawędzie. Dlatego wymaga specjalnego traktowania. Należy go składować w osobnych kontenerach, których podstawieniem i wywozem zajmują się profesjonalne firmy. Do kontenera można wrzucać nie tylko czysty oraz zmieszany gruz, ale i inne odpady remontowo-budowlane, w tym resztki zapraw, farb, klejów, a także pojemniki po nich. Oprócz tego usługi wywozu gruzu obejmują:

  • wywóz papy,
  • wywóz azbestu i innych odpadów niebezpiecznych,
  • wywóz materiałów stałych, takich jak ziemia, torf, piasek czy też tłuczeń.

Skorzystanie z usług wywozu gruzu to świetny patent pozwalający pozbyć się wszystkich odpadów budowlanych i poremontowych. Firma przywozi i odwozi kontener, a także odpowiada za utylizację śmieci. Ich załadunek natomiast leży po stronie osoby wynajmującej.

Co ważne, oferowane kontenery mają zróżnicowane rozmiary. Wynajmujący może więc bez trudu dopasować ich wielkość do indywidualnych potrzeb. Jeśli pojemnik ma stać przy ulicy, warto zainwestować w zamykany model. Dzięki temu odpady nie stworzą zagrożenia dla otoczenia, a osoby nieupoważnione nie będą mogły skorzystać z kontenera.

Koszt wywozu gruzu – od czego zależy?

Wywóz gruzu to specjalistyczna usługa, której koszty nie są stałe. To, ile wynajmujący zapłaci za dostarczenie kontenera i odbiór odpadów, zależy od kilku czynników. Najważniejszymi determinantami kosztów są:

  • pojemność kontenera – im większy pojemnik, tym wyższa cena usługi,
  • czas podstawienia kontenera – firma może dostarczyć kontener ekspresowo, czyli po kilku godzinach od złożenia zamówienia, na drugi dzień lub w późniejszym terminie. Im krócej chcesz czekać, tym więcej musisz zapłacić. Najdroższe jest podstawienie pojemnika od ręki,
  • czas wynajmu kontenera – im na dłużej chcesz wynająć kontener, tym droższa będzie usługa. W przypadku niewielkich remontów wystarczy nawet 1 dzień, by załadować wszystkie odpady. Podczas budowy domu jednorodzinnego kontener wynajmuje się najczęściej na 2-3 dni, co pozwala dokładnie sprawdzić plac i pozbyć się śmieci,
  • rodzaj odpadów – najmniej zapłacisz za wywóz i utylizację czystego gruzu. Najwięcej – za pozbycie się odpadów niebezpiecznych, np. azbestu.

Koszt wywozu gruzu może więc być różny. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych potrzeb osoby wynajmującej. Do kwoty wlicza się również koszty transportu kontenera z bazy do miejsca docelowego. Im odległość ta jest większa, tym więcej należy zapłacić za podstawienie pojemnika. Część firm nalicza również dodatkowe opłaty, zaliczane np. na poczet podatku. Warto to sprawdzić przed podpisaniem umowy, dzięki czemu wystawiony rachunek nie będzie zaskoczony.

Wywóz i utylizacja gruzu to obowiązek ciążący na barkach inwestora. Jeśli go nie dopełni lub wykona niezgodnie z prawem, czeka go dotkliwa kara finansowa. Na szczęście, nie musi tego robić na własną rękę. Na rynku działają bowiem specjalistyczne firmy zajmujące się wywozem i utylizacją gruzu oraz innych odpadów remontowo-budowlanych. Koszt usługi ustalany jest na podstawie indywidualnych potrzeb zleceniodawcy. Dzięki temu dobrze wie, za co płaci.